Na spletni strani uporabljamo piškotke, da bi vam omogočili nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.  Vas zanima več?

  • ribarnica-720x370.jpg

Aktualno

POPESTRITE IN OBOGATITE SVOJ JEDILNIK Z RIBAMI

Sparova ribarnica

Ribe predstavljajo dobrodošlo obogatitev in popestritev naših jedilnikov, saj so bogat vir biološko visoko vrednih beljakovin, ki so pomembni gradniki našega telesa, predvsem mišične mase. Mnoge vrste rib odlikuje izjemno ugodna maščobna sestava, saj v ribah vsebovane omega-3 maščobe predstavljajo pomemben vir esencialnih maščob v prehrani človeka, še posebej dokozaheksaenojska (DHK) in eikozapentaenojska kislina (EPK). Količina koristnih maščob v ribah je različna glede na vrsto rib - najpomembnejši vir omega-3 maščob so predvsem mastne ribe kot so sardela, skuša, postrv, losos in sveža tuna. Omega-3 maščobne kisline EPK in DHK imajo vlogo pri delovanju srca, za kar jih je potrebno dnevno zaužiti skupaj 250 mg, kar vsekakor dosežemo z obrokom v katerega vključimo mastne ribe. Prav tako ribe zaradi vsebovane DHK pomagajo ohranjati vitalnost naših možganov. Nekatere ribe so tudi prava zakladnica nekaterih vitaminov in mineralov, predvsem vitaminov iz skupine B, vitamina D ter fosforja, mangana in selena. Predvsem so dober vir vitamina D, ki je pomemben za ohranjanje zdravih kosti in zob. V okviru priporočil zdravega prehranjevanja se ribe zaradi njihove edinstvene in bogate prehranske sestave v jedilnik vključujejo dvakrat tedensko, od tega naj en obrok vsebuje ribe z več maščobe (losos, skuša, postrv, sardine in sveža tuna).

Morske ribe so v primerjavi s sladkovodnimi bogatejše z minerali. Po vsebnosti močno izstopa mineral selen, katerega je v večini morskih rib v izobilju. Selen ima pomembno vlogo pri delovanju ščitnice, poleg tega je tudi dober antioksidant, saj ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom. Vsekakor pa je posebnost morskih rib tudi mineral jod, ki je nepogrešljiv pri nastajanju ščitničnih hormonov in delovanju ščitnice.

Delitev na belo in plavo ribo je tesno povezana z vsebnostjo maščob in strukturo mesa. Bele ribe prepoznamo po belem in nežnem mesu, ki je v primerjavi s plavo ribo bolj nevtralnega okusa. Mednje sodijo brancin, orada, morski list, oslič, cipelj, … Nasprotno meso plave ribe po svoji sestavi izstopa predvsem po višji vsebnosti maščob, vključno s koristnimi omega-3 maščobami. Med plave ribe uvrščamo sardele, skuše, slanike, tune, mečarice, ... Pri njihovem izboru posegajmo predvsem po manjših ribah, ki so nižje v prehranski verigi.

Brancin je zagotovo ena izmed najbolj poznanih in najpogosteje zaužitih rib pri nas, tako zaradi okusa in arome, kot tudi zaradi svoje hranilne vrednosti. Brancin z vsebovanima vitaminoma B6 in B12 podpira zdravje krvi, saj imata omenjena vitamina vlogo pri nastajanju rdečih krvničk. Vsebuje tudi tiamin, ki je pomemben za zdravje srca in kalij, ki ima vlogo pri vzdrževanju normalnega krvnega tlaka.

Orada je, poleg brancina, najbolj priljubljena in najbolj pogosto iskana morska riba pri nas. Oradino meso je belo in izjemno okusno. Pripravljamo jo na različne načine. Najbolj okusna je kuhana, pogosto pa se jo tudi peče in pripravlja na žaru. Orada je zanimiva tudi zaradi svoje mineralne sestave saj vsebuje jod, ki ima vlogo pri nastajanju ščitničnih hormonov in normalnemu delovanju ščitnice ter fosfor, ki prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob.

Sardele so svoje ime dobile po italijanskem otoku Sardinija. Zaradi okusnega mesa sodijo med najbolj iskane vrste med plavimi ribami. So bogat vir vitamina niacina, ki prispeva k delovanju živčnega sistema. Vsebujejo tudi minerala železo in kalcij, ki sta pomembna za zdravo kri. Železo ima namreč vlogo pri nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina, kalcij pa prispeva k normalnemu strjevanju krvi.

Losos je zelo okusna riba, ki se jo lahko pripravi na različne načine, lahko ga dušimo, pečemo v pečici ali na žaru. Zraven se lepo podajo kumare in hren ter začimbe, kot so na primer pehtran, koper, limonska trava in gorčica. Losos uvrščamo med mastne ribje vrste, po vsebnosti omega-3 maščob posebej izstopa. Losos je bogat tudi z vitaminoma B6 in B12, ki sta pomembna za zdravja srca, saj imata vlogo pri presnovi homocisteina. Poleg tega vsebuje še antioksidant vitamin E, ki ima vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom.

Postrv ima posebno nežno in izredno okusno meso. Je ena izmed najokusnejših sladkovodnih rib. Zelo priljubljena je kuhana ali pečena v pečici ali na žaru. Prekajena je prava kulinarična poslastica. Meso postrvi je vir več vitaminov iz skupine B kot so tiamin, niacin in vitamin B12, ki prispevajo k delovanju živčnega sistema ter normalnemu psihološkemu delovanju.

Meso ostriža je nežno, pusto in posebnega prijetnega okusna, najpogosteje pripravljamo ostriž v obliki filejev. Ostriž je bogat vir vitamina B12, ki je pomemben za zdravo kri, saj ima vlogo pri nastajanju rdečih krvničk. Vsebuje tudi mangan in fosfor, ki sta pomembna za zdravje kosti ter mangan, ima vlogo pri nastajanju vezivnega tkiva.

Video

Postrvi iz slovenskih voda

Video

Sveže iz jadrana