Na spletni strani uporabljamo piškotke, da bi vam omogočili nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.  Vas zanima več?

  • prehrana-na-poti-720x370.jpg

Trendi

Kaj jesti, da bo potovanje prijetno?

Zaradi dolgočasnega čakanja na letališčih in železniških ter avtobusnih postajah ali dolgotrajne vožnje z avtomobilom pogosto posegamo po nekakovostni, na hitro pripravljeni hrani, kar je navadno tudi edina izbira. Prisiljeni smo pojesti, kar nam pač pride pod roke, cena za to pa je visoka – razen v redkih primerih nas 'napadejo' tako občutek napihnjenosti kot izsušenost in izčrpanost. Rešitev? Na poti jejte in pijte pravilno. Tako bo pot veliko prijetnejša, precej bolj sproščeni boste, ko pa boste prišli na cilj, boste takoj pripravljeni na raziskovalne pohode. Poleg tega boste zaradi zdrave hrane tudi precej odpornejši proti vsem vrstam bakterij, ki bi vas morebiti ogrožale med počitnikovanjem.


PREDEN SE ODPRAVITE NA POT

1. Da bi se na potovanju izognili neprijetnim črevesnim težavam in driski, si vsaj teden dni pred odhodom in vsak dan med potovanjem privoščite probiotični jogurt, ki vsebuje bakterijo lactobacillus. Navadno je treba jogurte z bakterijo lactobacillus hraniti na hladnem, nekatere vrste teh jogurtov pa hladilnika ne potrebujejo.

2. Svoj imunski sistem začnite krepiti najmanj dva tedna pred potovanjem. Njegovo delovanje spodbudite tako, da na dan zaužijete 1 gram vitamina C, 20 miligramov cinka in 100 mikrogramov selena. Potovanje je za telo velik stres, okrepljen imunski sistem pa vas bo obvaroval pred klicami, ki vas 'ujamejo' na poti.

3. Če boste na počitnice odpotovali z letalom, letalski družbi še pred letom sporočite, da želite za kosilo vegetarijanski meni. Med poletom se namreč prebava upočasni, zato raje izberite vegetarijansko kosilo, poleg tega pa pri prebavljanju mesa porabite več energije.

4. V ročni prtljagi imejte s seboj paket riževih piškotov, zeliščni čaji (čaj poprove mete pomaga pri prebavi) in suho sadje. S takšno 'zalogo' se boste lahko izognili restavracijam s hitro pripravljeno hrano.

MED POTOVANJEM

1. Če se boste na dolgo pot podali z avtom, se odpovejte ogljikovim hidratom. Zaradi njih boste namreč hitreje zaspani, dremanja za volanom pa si verjetno ne želite. Pred odhodom pojejte obrok, sestavljen večinoma iz beljakovin. Za kosilo imejte na primer meso ali sir in solato, za posladek pa si privoščite še jogurt, ki vas bo med potjo ohranjal budne. Odlična izbira so že pripravljene solate, ki jih vzamete s seboj.

2. Ne jejte v restavracijah s hitro hrano. Po takšnem obroku boste le utrujeni, poleg tega pa je težko prebavljiv in le obremenjuje presnovo.

3. Ko si zaželite topel obrok, si privoščite pečen krompir, svetujejo nutricionisti, saj vsebuje malo maščob in je izjemno hranljiv. Dobra alternativa sta tudi juha in polnozrnata žemlja.

4. Pred potovanjem z letalom si namesto proteinskega kosila privoščite obed, sestavljen iz ogljikovih hidratov. V okolju z manj kisika – táko je v letalu – jih bo telo namreč laže prebavilo. Zahvaljujoč ogljikovim hidratom se boste tudi hitreje odpočili, ker povečujejo zaspanost.

5. Med potjo pijte veliko tekočine, še posebej med poletom – v letalski kabini je navadno manj vlage kot v puščavi. Na dolgih poletih z velikimi višinskimi razlikami se vlažnost pogosto spusti precej pod deset odstotkov, velikokrat pa se približa celo enemu odstotku. Zato popijte kar se da veliko vode, hkrati pa se izogibajte alkoholu, ki dehidracijo še pospešuje. Da preprečite izsušitev, si obraz osvežite z vodo, oči pa s kapljicami.


KO PRISPETE NA CILJ

1. Izogibajte se zelo začinjeni in soljeni hrani, ker zadržuje vodo in povzroča napihnjenost. Še posebej v vročem podnebju popijte vsaj dva litra vode na dan, da boste pomagali telesu izločiti strupene snovi.

2. Na počitnicah pozabite na dieto. Naj je slišati še tako paradoksalno, a raziskave potrjujejo, da se prehranjujemo veliko bolj zdravo, če se sproščeno odločamo o tem, kaj bo jedli, in prisluhnemo potrebam svojega telesa, kot takrat, ko si postavljamo nestvarne cilje, ob tem pa seveda kar naprej 'grešimo'. Počitnice so najprimernejši čas za to, da svoje telo spustite z vajeti in mu dovolite, da vam samo pokaže, kaj zares potrebuje.

3. Nikar pa ne pretiravajte s količino hrane, še posebej ne nekakovostne. Kislina v želodcu, ki se spopada s takšno hrano, zmore namreč prebaviti le majhne količine naenkrat. Če ne veste, kaj vsebujejo jedi, se nikar ne prenajedajte. Bodite pozorni tudi na način priprave hrane.