Na spletni strani uporabljamo piškotke, da bi vam omogočili nemoteno in prijetno uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.  Vas zanima več?

  • koraki-proti-napetosi-720x370.jpg

Trendi

10 korakov proti napetosti

Naučite se različnih načinov spoprijemanja z napetostjo. Zavedajte se, da jo lahko omili že razmišljanje o pomirjujočih ali veselih stvareh. Počutje izboljšujejo tudi poslušanje glasbe, pogovor s prijatelji, ustvarjalno delovanje (slikanje, igranje na glasbila ali pisanje) in družba hišnih ljubljenčkov.

1. NAČRTUJTE STRESNE OKOLIŠČINE

Predvidite, kaj vas lahko čez dan doleti, in se na dogodke pripravite. Vsako jutro ali na začetku novega delovnega tedna razmislite, kaj vas čaka, in naredite načrt, kako se boste spopadali z dogodki, ki povzročajo napetost.  .

2. RAZPOREDITE SI NALOGE

Dan razdelite na več točk. Tako ga ne boste dojemali kot neprekinjen pritisk, pač pa kot več manjših preizkušenj z vmesnimi odmori za sprostitev. Po vsaki uri trdega dela si vzemite pet minut odmora in naredite kakšno stvar, ki vas veseli – lahko tudi sanjarite o nečem, kar vam prinaša veselje, ali pa se posvetite globokemu dihanju.

3. KAJ PA MISLI?
Spremenite svoje misli, svoja stališča in prepričanja, ki so povezani s stresnimi dogodki. Negativne misli o sebi nadomestite s pozitivnimi ali vsaj nevtralnimi mislimi. Od sebe ne zahtevajte popolnosti, naloge in zadolžitve pa se naučite reševati oziroma izpolnjevati po korakih. Pomagajte si tudi z vadbo in s simulacijo okoliščin, ki povzročajo napetost.

4. DNEVNIK STRESA
Lotite se pisanje dnevnika o napetosti. Zapišite si dogodke in kako ste se odzvali nanje. Posebno pozornost namenite mišični napetosti, bolečinam, pospešenemu srčnemu utripu in plitvemu dihanju. Ob koncu tedna preglejte, koliko takšnih situacij ste doživeli in kako ste se nanje telesno odzvali.

5. URITE SE V VIZUALIZACIJI
Zaprite oči in si predstavljajte, kje bi tisti hip najraje bili. V mislih 'pretresite' vse podrobnosti izbranega trenutka in si jih vtisnite v spomin.

6. POSTANITE JOGIJI
Ob pomoči joge lahko znižate krvni tlak in srčni utrip, zmanjšate mišično napetost in odpravite še številna druga stanja, povezana z napetostjo.

7. PREPREČITE MIŠIČNO NAPETOST
Osvojite sproščanje mišične napetosti z 'miganjem' (telovadba, hoja v krogu, ples, skakanje s kolebnico, vrtnarjenje) oziroma z različnimi masažnimi tehnikami.

8. PRIUČITE SE TEHNIK DIHANJA
Ko čutite, da postajate vse bolj napeti, si pomagajte s hitro sprostitveno tehniko. Globoko vdihnite skozi nos, zrak zadržite za pet do deset sekund in hkrati napnite mišice celotnega telesa. Nato počasi izdihnite skozi usta in popustite napetost v mišicah. Poskrbite tudi za ritmično dihanje – vdihnite skozi nos in štejte do tri. Izdihujte skozi nos in štejte do istega števila. Ne zadržujte diha. V tem ritmu dihajte nekaj minut. Večkrat na dan vadite tudi dihanje s trebušno prepono.

9. NAJ SPREGOVORI TELO
Sprostite se ob pomoči govorice telesa. Usedite se in dovolite, da se vam na obrazu zariše nezadovoljstvo oziroma tista negativna čustva, ki vas prevevajo – in že kmalu se boste bolje počutili.

10. SMEH JE POL ZDRAVJA
Ta stari pregovor še kako drži, tudi ko gre za napetost. Študije kažejo, da smeh znižuje raven kortizola.