23.03.2021

30 LET PODJETJA SPAR SLOVENIJA

Podjetje Spar Slovenija letos praznuje svoj veliki jubilej, 30 let od odprtja prve trgovine Spar v Sloveniji. Vse od leta 1991, ko so na slovenski trg prenesli evropske trende nakupovanja, uresničujejo poslovno vizijo, s katero želijo ponuditi najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, zagotoviti široko in pestro izbiro, poskrbeti za vedno sveže izdelke in delati za skupen cilj – zadovoljstvo vsakega kupca. Podjetje je leto 2020 sicer zaključilo pozitivno in v skladu s svojimi poslovnimi cilji.  

V preteklem letu, ki ga je zaznamovala epidemija koronavirusa, se je trgovina z živili izkazala kot ključni člen v preskrbovalni verigi. Podjetje Spar Slovenija je lansko leto zaključilo pozitivno in skladno s poslovnimi cilji. Pri tem je ustvarilo 909 mio evrov bruto prometa, kar je za 8,9 % več kot leto prej in precej bolje od razvoja celotnega trga (po podatkih SURS). V času kriznih razmer je tako še večji delež kupcev v skladu s sloganom »Vse, kar potrebujem« Spar prepoznal kot vodilno izbiro za nakup vsakodnevnih potrebščin na enem mestu. V letu 2020 so razširili tudi svojo mrežo trgovin in ob koncu leta imeli skupno 106 poslovalnic SPAR in INTERSPAR, 9 Restavracij Interspar, 19 trgovin SPAR partner ter spletno trgovino SPAR Online. Odprli so tri nove trgovine, in sicer težko pričakovani INTERSPAR v nakupovalnem središču Aleja v Ljubljani, supermarket SPAR Radenci in hipermarket SPAR Logatec ter prenovili in povečali supermarket SPAR Lenart, ki je po novem hipermarket.

Zaposleni predstavljajo uspeh podjetja

Že od začetkov delovanja podjetje vlaga v svoje kadre, zato so s postopno širitvijo trgovske mreže postali eden največjih zaposlovalcev v Sloveniji. Konec 2020 je bilo v njihovem podjetju skupno zaposlenih 4.877 ljudi, od tega so v preteklem letu na novo zaposlili 81 sodelavcev. Podjetje zaposluje za poln delovnik kar v trgovski panogi sicer ni vedno pravilo, zaposlenim plačujejo tudi dodatno pokojninsko zavarovanje, v letošnjem letu pa so jim povišali plače za najmanj 5 odstotkov. Poleg tega Spar svojim zaposlenim nudi stalna izobraževanja in številne druge ugodnosti ter je nosilec certifikata Družini prijazno podjetje. Z odlično organizacijo, pravočasnim informiranjem zaposlenih o spremembah in ažurno izvedbo vseh zaščitnih ukrepov pa so tudi v času epidemije poskrbeli za zaščito zaposlenih, nemoten potek delovnega procesa in varnost kupcev.   

V 30-letnem delovanju vzpostavili lastno pekarno, logistični center in močno partnerstvo s slovenskimi dobavitelji

Spar Slovenija sodeluje s skoraj 500 slovenskimi dobavitelji
Pomemben doprinos h kakovosti izbire na policah trgovin Spar Slovenija imajo tudi njihovi dobavitelji. Med njimi je 487 slovenskih, katerih izdelki predstavljajo več kot 70 % vse Sparove ponudbe. V slovensko družbo je Spar Slovenija vpet tudi z različnimi projekti, ki prispevajo k razvoju in blagostanju lokalnih skupnosti ter okolja. Z družbeno odgovornim projektom Štartaj, Slovenija!, ki so ga predstavili leta 2016, so v Sparu perspektivnim podjetnikom kot prvi ponudili edinstveno poslovno priložnost in mesto v svoji ponudbi, hkrati pa tudi odskočno desko za prodor na tuje trge. Projekt, ki podpira in spodbuja svežo podjetniško energijo, je z leti postal zelo odmeven, izdelki podjetnikov pa s kakovostnimi sestavinami, inovativnostjo in trajnostjo narekujejo trende na trgovskih policah. Danes v svojih trgovinah Spar in Interspar ponujajo že več kot 170 izdelkov 27 ekip Štartaj Slovenija, uspeh projekta pa dokazujejo tudi številne domače in tuje nagrade.

V Pekarni Spar dnevno pripravijo 20 ton izdelkov
Spar je kot eden redkih trgovcev pri nas vzpostavil lastno pekarno. Slednja je vse od svojih začetkov leta 2007 širila ponudbo izdelkov, ki zdaj predstavlja dnevno povprečno 20 ton pekovskih in slaščičarskih dobrot, za katere redno prejemajo priznanja za inovativnost ter kakovost. Nič drugače ni bilo v lanskem letu, ko je Gospodarska zbornica Slovenije 10 izdelkom v kategoriji kruh, pekovski izdelki in slaščice podelila odlične ocene, za Tatarski hlebček pa so prejeli priznanje za Inovativno živilo 2020 v skupini pekovskih izdelkov iz ajde.

Moderen logistični center se razteza na več kot 43.000 m2
Podjetje je v Sloveniji zgradilo tudi moderen distribucijski center, ki so ga skladno z rastjo in gradnjo novih trgovin povečevali in se danes razteza na več kot 43.000 m2. Opremljen je z najnovejšo tehnologijo, za svoje delovanje pa je pridobil in obnovil že tri pomembne certifikate: IFS Logistik, ISO 9001 in ISO 50001. Ti potrjujejo, da v logističnem centru vsakodnevno izpolnjujejo najvišje zahteve glede varnosti živil in obvladujejo kakovostne procese v okviru celotne oskrbovalne verige.


Razvoj in širitev spletne trgovine SPAR Online

Leta 2018 so v Sparu vzpostavili spletno trgovino SPAR Online, ki je lani doživela velik razvoj, saj se je spletno nakupovanje v času epidemije bistveno povečalo. Ob prvem izbruhu epidemije so v SPAR Online v primerjavi z obdobjem pred izbruhom koronavirusa zabeležili vsaj 20-krat večje povpraševanje, posledično pa postopoma zaposlili 15 novih sodelavcev, povečali število dostavnih vozil ter razširili skladišče za shranjevanje pripravljenih naročil. Decembra 2020 so tako v spletni trgovini SPAR Online pripravili 2,5-krat več naročil kot v enakem obdobju prejšnjega leta, košarica pa je bila v primerjavi z letom prej za 20 odstotkov višje vrednosti. Od 25. februarja letos spletna trgovina SPAR Online, ki je do sedaj nudila storitev Drive-In prevzema in dostave v Ljubljani z okolico, omogoča dostavo tudi na območju Kranja z bližnjo okolico.

V Sparu skrbijo za boljši jutri

Sponzorstva in donacije so del kulture podjetja
Z dobrodelnimi in sponzorskimi sredstvi v Sparu podpirajo tudi šport, kulturo, zdravstveno in vzgojno-izobraževalne ustanove ter različna humanitarna društva. Že 21 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske moške članske A-reprezentance ter Košarkarskega kluba Cedevita Olimpija. Več kot deset let pa so sponzorji kulturnega Festivala Ljubljana in mariborskega Festivala Lent, ki so jima stali ob strani tudi v nepredvidljivem letu 2020.

Na področju dobrodelne dejavnosti Spar Slovenija že devet let podpira Zavod Anina zvezdica, kateremu so poleg logistične podpore v lanskem letu podarili donacijo izdelkov v vrednosti 20.000 evrov. Poleg tega je tudi partner akcije Donirana hrana, kjer več humanitarnim organizacijam daruje neprodana živila, še varna za uživanje. V letu 2020 so tako sodelovali z Zvezo Lions klubov, Distrikt 129, Slovenija, s humanitarnim društvom Hrana za življenje (Food for Life Slovenija) ter s Slovensko filantropijo – Združenjem za promocijo prostovoljstva in jim konec leta donirali hrano v vrednosti več kot 800 tisoč evrov.  

Podjetje Spar Slovenija pa je v vseh letih delovanja postalo tudi aktivni promotor uravnotežene prehrane, zdravja in dobrega počutja. Vseskozi širijo ponudbo izdelkov najvišje kakovosti, ki so primerni tako za kupce s posebnimi prehranskimi potrebami kot tudi za vse, ki sledijo različnim prehranskim trendom. Že četrto leto uspešno vodijo projekt zmanjšanja količine sladkorja in soli v izdelkih znamke SPAR. Lani so izpolnili svojo zvezo ter do konca leta 2020 prihranili 80 ton sladkorja in 25 ton soli, za letos pa so si zadali še višje cilje in tako nameravajo do konca leta 2021 prihraniti 120 ton sladkorja ter 50 ton soli.

Trajnostno delovanje
Med strateške usmeritve podjetja Spar Slovenija, ki se vršijo pod sloganom Skupaj za boljši jutri, že od samega začetka sodi tudi trajnostno delovanje:

  • Na podlagi zaveze k razvoju lokalnega okolja ter trajnostnega delovanja so v letu 2017 zasnovali projekt ohranjanja avtohtonih slovenskih in udomačenih sort SPAR Kot nekoč, v sklopu katerega kupcem vsako leto ponudijo nove sorte semen, čebulčkov, sadik in pridelkov.
  • Eno večjih trajnostnih prizadevanj je tudi projekt Skupaj za manj plastike, s katerim za izdelke lastne znamke uvajajo trajnostne embalaže in embalaže, ki jih je mogoče reciklirati.
  • Da bi zmanjšali količino nepotrebnih odpadkov v svojih trgovinah omogočajo nakupe brez embalaže oziroma s povratno embalažo. Na vseh postrežnih oddelkih je nakup mogoč z uporabo lastne posode, ki jo kupci prinesejo s seboj. Prav tako v vseh trgovinah (z izjemo trgovine SPAR City in franšiznih tr¬govin SPAR partner) omogočajo vračilo steklenic v avtomatih Tomra, s čimer podpirajo krožno gospodarstvo.
  • V nekaterih poslovalnicah ponujajo pester izbor izdelkov, ki jih je moč kupiti brez embalaže oz. v rinfuzi, poleg tega pa imajo v ponudbi kar 70 % nepakiranega sadja in zelenjave. V Intersparu Citypark so pred kratkim nabor izdelkov v rinfuzi še razširili in je sedaj na voljo kar 45 vrst izdelkov (oreški, suho sadje, stročnice, testenine, riž, muesli …).
  • V štirih trgovinah Interspar (Citypark, Šiška in Vič v Ljubljani ter Europark v Mariboru) so postavili polnilne postaje za čistila in pralne praške Odori z uporabo lastne embalaže. Uporabnikom te znamke pa je omogočeno tudi vračilo Odori embalaže za ponovno uporabo.
  • Pri gradnji in prenovi trgovin v Sparu dajejo prednost sodobnim varčnim tehnologijam, zato vanje vgrajujejo okolju prijazne sisteme, ki za svoje delovanje ne uporabljajo klasičnih energentov, hladilniki in zamrzovalniki pa so zaprti in tako trošijo manj energije. Prav tako vse obstoječe trgovine pospešeno opremljajo z energetsko varčno LED razsvetljavo.
  • V luči ekoloških prizadevanj skupaj s Slovensko potapljaško zvezo že štiri leta čistijo slovenske vode.
Generalni direktor SPAR Slovenija David Kovačič

Jubilej obeležuje tudi predajo bogate zapuščine novi generaciji

30-letnica Spara Slovenija pa je zaznamovana tudi z menjavo na vodilnem položaju. Mesto novega generalnega direktorja je z letošnjim letom prevzel David Kovačič, ki bo nadaljeval in nadgradil zastavljeno vizijo podjetja SPAR Slovenija s poudarkom na trajnostni usmerjenosti: »V prihodnosti bodo naša prizadevanja še naprej usmerjena v odkrivanje unikatnih prednosti, zaradi katerih bomo ostali najljubša izbira kupcev in še naprej pridobivali tržni delež. Dodatno bomo okrepili sodelovanje z lokalnimi dobavitelji, ki je eno ključnih elementov naše trajnostne naravnanosti. Razvijali bomo naša okoljevarstvena prizadevanja, zlasti na področju zmanjševanja odpadkov, ter skupaj z zaposlenimi še naprej presegali pričakovanja kupcev.«

30 let prizadevanj za odlično ponudbo, kakovostne izdelke, odlične partnerske odnose ter trajnostno delovanje so opazili tudi njihovi kupci, ki so SPAR izbrali za najljubšo trgovino in mu med vsemi trgovci tudi najbolj zaupajo (Mediana, vseslovenska spletna raziskava 2020). Poleg tega so kupci, ki so sodelovali v raziskavi o zaupanju blagovni znamki Trusted Brand, Spar Slovenija uvrstili med najbolj zaupanja vredne znamke leta 2020 (Raziskava revije Reader's Digest, Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana). V sklopu izbora Izbran Produkt leta, ki je letos prvič potekal tudi za trgovske blagovne znamke, pa je Spar Slovenija kot edini med trgovci prejel priznanje v sedmih kategorijah za kar 22 izdelkov lastnih blagovnih znamk, ki so jih kupci izbirali glede na inovativnost, atraktivnost ter nakupne namere.