Preteklo leto, ki ga je zaznamovala vojna v Ukrajini, je podjetje Spar Slovenija kljub energetski krizi, inflaciji in izzivi pri preskrbi z določenimi živili, zaključilo pozitivno in skladno s poslovnimi cilji. Na razmere so se namreč odzvali s strategijo, s katero so navzlic splošni rasti cen kupcem nudili izdelke po dostopnih cenah ter ohranili položaj ugodnega trgovca. Sparove trgovine je tako povprečno obiskalo okrog 180.000 kupcev dnevno, število nakupov pa se je glede na leto prej povečalo za cca 14 %. V letu 2022 so razširili svojo mrežo trgovin in ob koncu leta imeli skupno 112 poslovalnic SPAR in INTERSPAR, 9 Restavracij Interspar, 22 franšiznih trgovin SPAR partner ter spletno trgovino SPAR Online. Odprli so novi supermarket SPAR Bovec, novo trgovino SPAR partner na Muti na Koroškem ter prenovili hipermarket SPAR Rogaška Slatina in megamarket INTERSPAR Celje. Vse to je pripomoglo tudi k temu, da je Spar Slovenija po mnenju reprezentativnega vzorca Slovencev najbolj ugleden trgovec v Sloveniji.
Zaposleni so temelj uspeha podjetja
Konec leta 2022 je bilo v Sparu skupno zaposlenih več kot 5.100 ljudi (5.132), od tega so na novo zaposlili 122 sodelavcev. Zaposlenim so lani povišali plače v povprečju za 10 % – povprečna plača zaposlenih v Sparu je bila tako 1.582 EUR bruto, kar je 8 % nad povprečjem dejavnosti. Namenili so jim tudi višji regres, ki je znašal 1.800 EUR bruto in »božičnico« (nagrada, vezana na poslovno uspešnost, delno na uspešnost posameznika), ki je znašala v povprečju 570 EUR bruto. Spar Slovenija svojim zaposlenim nudi tudi stalna izobraževanja in številne druge ugodnosti ter je nosilec polnega certifikata Družini prijazno podjetje; pridobili pa so še nov pristopni certifikat Družbeno odgovoren delodajalec za področje Zdravje in varnost pri delu.
Dolgoročna partnerstva z več kot 600 slovenskimi dobavitelji
V Sparu se zavedajo prednosti lokalne pridelave, samooskrbe z živili in čim krajših dobavnih poti, zato so tudi lani v okviru iniciative »To smo mi« povečali odkup slovenskih pridelkov in izdelkov. Delež slovenskih dobaviteljev v Sparu je več kot 70% (665 dobaviteljev), ker verjamejo v poštena partnerstva, pa z njimi sklepajo dolgoročne pogodbe. Dolgoročne odnose s slovenskimi dobavitelji so nadgradil z neposrednim sodelovanjem s slovenskimi rejci prašičjega, piščančjega in govejega mesa. Kot prvi slovenski trgovec so v postrežno ponudbo mesa uvrstili lokalno govedino in svinjino ter piščančje meso višjih standardov kakovosti ter jo na prodajnih mestih izpostavili z oznako »Naravnost od pridelovalca«.
V Pekarni Spar so lani spekli 7 tisoč ton izdelkov
V lastni Pekarni SPAR, ki je tudi največkrat nagrajena pekarna v Sloveniji, so lani spekli 7.000 ton izdelkov in v primerjavi z letom prej obseg proizvodnje povečali za 2,6 odstotka. Za 10 izdelkov v kategoriji kruh, pekovski izdelki in slaščice so prejeli zlata priznanja za kakovost Gospodarske zbornice Slovenije, že sedmo leto zapored pa je Pekarna SPAR prejela prestižno priznanje, ki ga Inštitut za nutricionistiko vsako leto podeli le enemu, najbolj inovativnemu živilu iz posamezne skupine – tokrat so za inovativni kruh leta 2022 nagradili SPAR PREMIUM kruh z bučno prgo, ki so ga razvili v sodelovanju s kuharskim mojstrom Gregorjem Vračkom, prejemnikom Michelinove zvezdice.
Nadgradnja in širitev spletne trgovine SPAR Online
Obseg storitev spletne trgovine SPAR Online so lani razširili. SPAR Online sedaj vključuje dostavo na dom v Ljubljani, Kranju, Celju z okolico in Novem mestu ter osebni prevzem v Drive-inih v Ljubljani, Mariboru in v Novem mestu, dostavo neživilskih izdelkov pa po celotni Sloveniji. Z dodatnimi kombiji za dostavo izdelkov na dom so optimizirali dostavno pot naročil ter znižali ogljični odtis, za boljšo uporabniško izkušnjo spletnega naročanja pa so razvili pametno košarico, ki deluje s pomočjo umetne inteligence ter kupcem še olajša in pohitri proces naročanja. Poleg ljubljanskim kupcem so lani omogočili naročanje preko Wolta tudi kupcem v Mariboru, Kranju in Novem mestu.
Skupaj za boljši jutri
Tudi leta 2022 so sodelovali v različnih dobrodelnih projektih in namenili za nekaj več kot milijon sedemsto tisoč EUR donacij in sponzorstev. Za veliko noč so že desetič zapored obdarili enajst materinskih domov po Sloveniji, Zavodu Anina zvezdica pa že enajstič pomagali pri izvedbi dobrodelne akcije »Pomagajmo skupaj« ter s paketi pomoči obdarili več kot 150 družin. V sklopu vseslovenske akcije Deželak Junak so izvedli tradicionalno donacijo šolskih potrebščin ter pred vstopom v novo šolsko leto oskrbeli 500 šolarjev. Čebelarski zvezi Slovenije so namenili donacijo za nakup uparjalnikov za 27 slovenskih vrtcev, v okviru akcije SPARBECEDA pa donirali 10.000 evrov ustanovam, ki pomagajo otrokom z učnimi in bralnimi težavami. Male bolnike na Otroški kirurgiji UKC Maribor so oskrbeli z novimi otroškimi pižamami in igračami, slednje so ob decembrskih praznikih podarili tudi otrokom iz društev Jonatan Prijatelj, Palčica Pomagalčica in dobrodelni škratki ter Zveze prijateljev mladine Slovenije.
V Sparu že 22 let podpirajo Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske moške članske A-reprezentance ter Košarkarskega kluba Cedevita Olimpija. Že enajsto leto so bili generalni sponzor Vetrinjskega dvora na Festivalu Lent v Mariboru, znova pa so podprli tudi Festival Ljubljana. Z mislijo na mlade so že peto leto kot glavni sponzor podprli projekt društva Vesela kuhinja »Kuhnapato«, v katerem sodeluje več kot 100 osnovnih šol in 10 enot CŠOD širom Slovenije.
Trajnostna vizija prihodnosti
V luči trajnostnega razvoja so v Sparu na osrednji poslovni stavbi podjetja ter na strehi skladišča postavili fotovoltaiko, ki jo bodo letos postavili še na 25 objektih. Pri gradnji trgovin že vrsto let upoštevajo trende, kot sta uporaba CO2 hladilnikov in razsvetljava LED, pri logistiki pa zmanjšujejo ogljični odtis z optimizacijo dobavnih poti. V letu 2022 so postavili že sedmo polnilno postajo za čistila in pralne praške Odori, in sicer v Intersparu Citycenter Celje (polnilne postaje pa so še v Intersparih v Cityparku, Aleji in Centru Vič v Ljubljani, v Europarku Maribor v Supernovi Qlandija Kranj in v BTC Cityju Murska Sobota). Že vrsto v vseh trgovinah SPAR in INTERSPAR (z izjemo trgovin SPAR City in SPAR partner) omogočajo vračilo praznih steklenic in zabojev v posebne avtomate za povratno embalažo – leta 2022 so tako zbrali 2.826 tisoč povratnih steklenic in 304 tisoč povratnih nosilk. V luči ekoloških prizadevanj pa so v sodelovanju s Slovensko potapljaško zvezo že šesto leto čistili slovenske vode, in sicer Blejsko jezero, reki Ljubljanica in Drava ter morje in morsko obalo med Piranom ter Fieso.
Pogled v prihodnost: solidarnost in širitev prodajne mreže
Ob neurjih, ki so letošnjega avgusta prizadela Slovenijo, so v Sparu med prvimi priskočili na pomoč z donacijami in ob poplavah namenili več kot 190.000 EUR pomoči. Pri tem so v prvi vrsti pomagali svojim zaposlenim, donacije pa so namenili tudi lokalnim skupnostim, gasilskim društvom in štirim humanitarnim organizacijam. V prihodnje še naprej usmerjeni v sodelovanje s slovenskimi pridelovalci, proizvajalci in dobavitelji ter razvoj izdelkov lastne trgovinske znamke za vsak življenjski slog. Načrtujejo tudi širitev prodajne mreže trgovin: še letos bodo na novo bodo otvorili trgovine SPAR na Tržaški cesti v Ljubljani, v Cerkljah na Gorenjskem in v Kranjski gori ter trgovini SPAR City na Bavarskem dvoru v Ljubljani in v Celju; prenovili so trgovini SPAR Trebnje in SPAR Jesenice, prenovljen pa bo tudi INTERSPAR Europark Maribor. Prav tako načrtujejo odpiranje franšiznih trgovin SPAR partner v manjših slovenskih krajih ter razvoj dodatnih storitev spletne trgovine SPAR Online. Na področju trajnosti bodo še naprej sledili zastavljenim ciljem uvajanja trajnostne embalaže izdelkov trgovske znamke SPAR in na vseh ostalih področjih poslovanja.
Kot pravi glavni izvršni direktor Spar Slovenija David Kovačič, tudi v letu 2023 želijo ostati najbolj priljubljena trgovina med kupci, v kateri lahko hitro najdejo vse, kar potrebujejo:
»Še naprej želimo biti prvi v širokem izboru izdelkov, svežini in kakovosti ter kupcem zagotavljati najboljšo nakupovalno izkušnjo. Naš cilj je, da vsak kupec odide iz naše trgovine z občutkom, da je za svoj denar prejel največ, ter da je na enem mestu dobil vse, kar potrebuje.