28.06.2024

Spar Slovenija: ponudbo slovenske zelenjave in sadja povečujejo

V Spar Slovenija podpirajo lokalne pridelovalce in kmete, na svojih policah imajo tako več kot 75 odstotkov blaga od slovenskih dobaviteljev, v vseh Intersparih pa imajo lokalni izdelki posebne izpostavitve.

Sparovi kupci cenijo sveže in kakovostne izdelke, zato največjo skrb namenjajo tudi ponudbi sadja in zelenjave. Na leto kupijo več kot 70.000 ton sadja in zelenjave od več kot 130 dobaviteljev. Od tega jih je približno 80 slovenskih in 50 tujih, pri tem je treba tudi razumeti, da se vsega sadja in zelenjave ne da pridelati lokalno. Ponudba slovenskega sadja in zelenjava narašča, trenutno je delež le tega 32 odstotkov, kar pomeni, da kupijo več kot 20.000 ton slovenskega sadja in zelenjave. Spar je v letu 2023 odkupil približno 600 ton slovenskega sadja in zelenjave več kot v letu 2022 oziroma 2400 ton več kot v letu 2019.

V Sparu skrbijo, da imajo stalno v ponudbi sezonsko razpoložljivo slovensko zelenjavo. Konkretno so imeli od 13. 6. 2024 do 26. 6. 2024 v ponudbi: 100 odstotkov slovenskega krompirja in zelja, 94 odstotkov slovenske solate kristalke, 98 odstotkov slovenskih kumar, 78 odstotkov slovenskega paradižnika in 66 odstotkov slovenskih bučk

Njihova praksa je, da podpirajo lokalne pridelovalce in kmete, z nekaterimi od njih imajo že sklenjen dolgoročne pogodbe, kar predstavlja več možnosti za skupno letno planiranje, hkrati pa tudi veliko stopnjo stabilnosti in varnosti za pridelovalce. Ko je na voljo dovolj slovenskih izdelkov, ustavijo nakupe tujih pridelkov, in ponudijo kupcu samo lokalne. Od svoje strategije podpore lokalnim pridelovalcem in kmetom ne odstopajo niti v primeru višjih cen, za zgoraj omenjene pridelke so v povprečju plačali 20 do 30 odstotkov višje nabavne cene, kot bi plačali za tujo zelenjavo.
 
Spar svojo odgovornost vidi v tem, da podpirajo lokalne pridelovalce in kmete, hkrati pa s tem kupcu ponujajo sveže in kakovostno sadje in zelenjavo. Želijo si, da bi kupec več posegal po slovenskih pridelkih, saj s tem podpirajo celotno prehransko verigo. Tržne raziskave pa kažejo, da kupec vse bolj išče nizke cene za vse izdelke, za slovensko pa je pripravljen plačati samo še 6 odstotkov višjo ceno, še leto nazaj je bil pripravljen plačati 15 odstotkov več.

KVIZ

Podarjamo 50 litrov sladoleda! Sodelujte v kvizu, osvežite svoje znanje in zadenite slastne sladoledne nagrade.

Sodelujte