Vege miti in resnice

5 mitov in resnic za »vegane začetnike«

Odstirate prve tančice, ki vodijo k veganski prehrani ali vsaj k večjemu deležu rastlinske hrane na vašem krožniku? Gotovo ste hitro naleteli na dvomljivce, ki so vaš kulinarični preskok zamajali še preden ste poskusili. Morda je med vašim naborom dvomov tudi kateri od teh, ki jih razkrivamo spodaj.  

Vege miti in resnice - Priprava veganskih jedi je komplicirana

Priprava veganskih jedi je komplicirana

Veganski obroki običajno ne zahtevajo več časa za pripravo niti niso bolj zapleteni kot običajne jedi, ki temeljijo na mesu. K lažjemu izboru ustreznih sestavin in k hitrejši pripravi veganskih jedi seveda pripomorejo poznavanje in izkušnje. Nabirati jih lahko začnete že danes. Pri tem so vam lahko v pomoč naši enostavni veganski recepti na jedel.bi, ki vam ne bodo vzeli veliko časa.  

Vege miti in resnice - Veganska hrana je dolgočasna

Veganska hrana je dolgočasna

Kvinoja z rdečim fižolom in avokadom zveni dolgočasno? Kaj pa biftek iz leče in paradižnika? Morda veganske ovsene palačinke? Veganske jedi ponujajo odlične kombinacije, saj lahko pri pripravi uporabljate pester nabor rastlinskih živil in želene okuse ojačate z začimbami ali zelišči, kot pri recepturah z mesom. Če s prehodom na rastlinsko prehrano še dodatno razširite svoja kulinarična obzorja, naj vas enoličnost ne skrbi.  

7 veganskih jedi za teden dni

Veganski ričet - Irispotatolover

Ponedeljek: Veganski ričet

Veganske poutine - Curry and Love

Torek: Veganski poutine

Veganske sarme - Curry and Love

Sreda: Veganske sarme

Veganski pad thai - Blaž Mihev, Fit Kuhinja

Četrtek: Pad thai z bučnimi rezanci

Veganske BBQ tortilje - Jernej Kitchen

Petek: Veganske BBQ tortilje

Veganski bograč - Irispotatolover

Sobota: Veganski bograč

Veganska lazanja - Irispotatolover

Nedelja: Veganska lazanja

Vege miti in resnice - Če ješ vegansko, si vedno lačen

Če ješ vegansko, si vedno lačen

To seveda ne drži. Uživanje uravnoteženih in hranljivih veganskih obrokov vas dobro nasiti. Res pa je, da trije obroki na dan morda ne bodo dovolj, še posebej, če si boste privoščili le solatni krožnik. Potrebujete tudi maščobe in beljakovine ter druga mikrohranila. Posvet z nutricionistom je za ustrezen jedilnik 'vegana začetnika' zagotovo najboljša izbira.  

Vege miti in resnice - Vegani ne zmorejo fizičnih naporov

Vegani ne zmorejo fizičnih naporov

Vegani se običajno zavedajo, katere pomanjkljivosti v veganski prehrani lahko do vodijo do pomanjkanja energije ali izčrpanosti pri fizičnih naporih. Raziskave pa potrjujejo, da rastlinska prehrana lahko poveča atletske zmogljivosti. S podporo nutricionistov se za prehrano, ki temelji na rastlinskih živilih, odločajo celo vrhunski športniki. Med njimi je tudi eden najboljših igralcev tenisa Novak Đoković.  

Vege miti in resnice - Z vegansko prehrano bom shujšal/-a

Z vegansko prehrano bom shujšal/-a

Prehrana, ki temelji na rastlinski osnovi, lahko pripomore k vzdrževanju optimalne telesne teže kot tudi hujšanju. Veganski pristop k prehranjevanju namreč z izborom določenih rastlinskih živil zagotavlja vnos hrane, ki je bogata z vlakninami. Vlaknine pa nas nasitijo tudi brez visokih vrednosti kalorij, kar lahko prispeva k izgubi prekomerne telesne teže.  

Viri:

https://www.healthline.com/health/the-white-vegan-myth-why-the-plant-based-diet-isnt-just-for-white-people

https://www.theconsciousplantkitchen.com/16-biggest-vegan-myths/
in https://www.mdpi.com/2072-6643/11/1/130)

https://www.pcrm.org/good-nutrition/plant-based-diets/nutrition-faq