Prehrana brez glutena in brez laktoze, kljub omejitvam naj bo krožnik poln okusov

PREHRANA BREZ GLUTENA IN BREZ LAKTOZE

Kljub omejitvam naj bo krožnik poln okusov

Vsakdanji jedilnik, ki ne vsebuje glutena in/ali laktoze, se sliši kot poln odrekanja, vendar je lahko prehrana tudi v tem primeru zelo okusna in še bolj raznolika. Seveda je pri tem v pomoč vse širša in kakovostna izbira izdelkov brez glutena in brez laktoze, a to še ni dovolj. Dobro razumemo, da je za sestavo prilagojenih jedilnikov nujen skrben, kontroliran in pester nabor živil, hkrati pa vam želimo priskočiti na pomoč tudi z odličnimi recepti. Tako boste lahko vedno uživali ob jedeh, ki vam in vašim družinskim članom prinaša polno mero dobrega počutja.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, linija SPAR free from

Ne glede na to, če glutena in/ali mleka in mlečnih izdelkov ne uživate zaradi alergij, prebavnih težav, preobčutljivosti na določene sestavine ali drugih razlogov, boste s ponudbo v naših trgovinah lahko uživali v odlični prehrani. Gotovo že poznate našo kakovostno linijo izdelkov SPAR free from, zagotavljamo tudi vrsto drugih pripravljenih izdelkov in nadomestkov priznanih blagovnih znamk ter seveda popoln nabor ostalih živil, ki naravno ne vsebujejo glutena ali laktoze.

V naših trgovinah so vam na voljo:

Izdelki znamke SPAR free from brez glutena in brez laktoze

Izdelki in nadomestki brez glutena in brez laktoze priznanih blagovnih znamk

Pester nabor živil, ki naravno ne vsebujejo glutena in/ali laktoze

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Gluten v prehrani: kdo se ga izogiba?

Gluten v prehrani: kdo se ga izogiba?

Gluten je sestavni del beljakovin, in sicer ga najdemo v določenih vrstah žita. Nahaja se v endospermu, to je hranilni snovi kalčka. Gluten ni enak v vseh žitih, ljudem s celiakijo pa povzročajo težave glutenske beljakovine, imenovane toksični prolamini. Vsebujejo jih pšenica in vse njene različice (pira, kamut, bulgur …), rž, ječmen in oves. Koruza, riž in ajda, ki sicer prav tako vsebujejo nižje vrednosti glutena, pa prolaminov ne vsebujejo. Uživanje glutena, je v zmerni in uravnoteženi prehrani koristno, vendar pa to ne velja za vse.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Stroga brezglutenska dieta ob celiakiji

Stroga brezglutenska dieta ob celiakiji

Ljudje s celiakijo morajo zaradi zdravstveni razlogov nujno izločiti gluten iz prehrane. Pri tej avtoimunski bolezni gluten poškoduje sluznico tankega črevesa, zmanjšana funkcija tega prebavnega organa pa povzroča hude presnovne motnje.

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Občutljivost na gluten

Občutljivost na gluten

Nekateri ljudje so občutljivi na gluten, čeprav nimajo diagnosticirane celiakije. Uživanje glutena pri njih povzroča podobne ali enake simptome, čeprav ne pride do poškodbe tankega črevesa. Razlogi za občutljivost še niso jasni, običajno jo diagnosticirajo s postopnim izločanjem glutena iz prehrane.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Alergijska reakcija na pšenico

Alergijska reakcija na pšenico

Nekaterim živilom, ki vsebujejo gluten, se morajo izogibati tudi ljudje z alergijo na pšenico, vendar ne zaradi glutena. Imunski odziv, kot so kihanje, kožni izpuščaj in glavobol, namreč sproži pšenica, ki jo vsebujejo določena živila. Seveda lahko brez težav uživajo druga žita, tudi rž in ječmen.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Boljše počutje z manj glutena

Boljše počutje z manj glutena

V zadnjem obdobju je zmanjšano uživanje glutena pogost trend, za katerega se nekateri odločajo, ker menijo, da so na ta način izboljšali svojo prebavo, splošno počutje in raven energije. Vendar je pri takšnih odločitvah treba poskrbeti za ustrezen nadomestni prehranski načrt.

GLUTEN

Gluten je kompleksen protein, ki ima na posameznika različne učinke. Ljudje s celiakijo ali občutljivostjo se morajo glutenu odpovedati, večina pa lahko ob uravnoteženi prehrani uživa v njegovih koristih. Če se odločite za brezglutensko prehrano, se posvetujte z zdravnikom,  pretehtajte vaše prehranske potrebe in prilagodite vnos živil.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Laktoza v prehrani: kdo se ji izogiba?

Laktoza v prehrani: kdo se ji izogiba?

Laktoza je naravni sladkor, ki je prisoten v mleku in mlečnih izdelkih, lahko pa tudi v drugih prehranskih izdelkih kot dodatek. Z laktozo se srečamo že kot novorojenčki, saj jo uživamo z materinim mlekom. Odrasli nimamo posebnih koristi od laktoze, čeprav je v naši prehrani prisotna ne le zaradi uživanja mleka, ampak tudi mlečnih izdelkov, ki nam kasneje v življenju kot del uravnotežene prehrane zagotavljajo koristna hranila. Kljub temu pa obstajajo posamezniki, ki morajo iz svoje prehrane laktozo izločiti ali jo uživati zmerno. Razlogi za to so raznoliki, od preobčutljivosti do zdravstvenih stanj.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Laktozna intoleranca

Laktozna intoleranca

Laktozi se morajo izogibati ljudje s pomanjkanjem encima laktaze, ki razgrajuje laktozo v manjše sestavine, da jih telo lahko prebavi. Pomanjkanje encima po uživanju mlečnih izdelkov povzroča prebavne težave, kot so napenjanje, driska in bolečine v trebuhu. Diagnozo postavi zdravnik.

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Alergija na mleko in mlečne izdelke

Alergija na mleko in mlečne izdelke

Za to alergijo je značilno, da je najpogostejša pri otrocih, in sicer običajno izzveni nekje do začetka osnovne šole. V tem času je seveda treba poskrbeti za strogo dieto in hkrati uživati ustrezne nadomestke za zadosten vnos življenjsko pomembnih hranil.  

Prehrana brez glutena in brez laktoze, Drugi razlogi brezlaktozne prehrane

Drugi razlogi brezlaktozne prehrane

Uživanju mleka in mlečnih proizvodov se nekateri odpovedo zaradi različnih razlogov, ki pa niso povezani z intoleranco ali občutljivostjo. Na primer vegani, ljudje s posebnimi dietami ob bolezenskih stanjih, nekateri pa menijo, da to vpliva na njihovo splošno počutje.

LAKTOZA

Laktoza ima v prehrani različne učinke. Čeprav morajo posamezniki omejiti uživanje laktoze zaradi zdravstvenih razlogov, lahko večina uživa v prednostih, ki jih prinašajo mleko oz. mlečni izdelki. Zato se je v primeru brezlaktozne prehrane o tem dobro posvetovati z zdravnikom in poskrbeti za ustrezen vnos hranil z uravnoteženo prehrano.   

Tedenski jedilnik brez glutena: 5 jedi za prste oblizniti
Jedilnik za naslednji teden: brez glutena!

Kaj pa bomo jutri jedli? Večno vprašanje, ki si ga verjetno še pogosteje zastavljate, če morate paziti na vnos glutena. Naj vam priskočimo na pomoč. Da boste naslednji teden lažje našli navdih za hitro pripravljene, okusne obroke, kot so priljubljeni tortiljini zvitki ali slastne palačinke, smo sestavili mini brezglutenski tedenski meni.   

7 namigov za jedilnik, s katerega umikate laktozo
7 namigov za jedilnik, s katerega umikate laktozo

Tudi brez uporabe običajnega mleka in mlečnih izdelkov lahko uživamo v odličnih okusih ter svojim družinskim članom in prijateljem postrežemo odlične jedi.

Kako se lotiti rojstnodnevne zabave brez glutena

Pri organizaciji otroške rojstnodnevne zabave se hitro zgodi, da se med malimi gosti najdejo tudi takšni, ki morajo paziti na uživanje glutena.

NAVIJAJ IN ZADENI

Igraj nogometno igrico in zadeni super S BUDGET navijaški paket, vključno s SPAR darilno kartico v vrednosti 50 €. Naj se vroče navijaško poletje prične!

Igraj >>