Dobro zame družinsko kuhanje otroci
Pestra in uravnotežena prehrana ter zdrav način življenja sta pomembna za ohranjanje zdravja.
dobro zame druzina

Dobro zame

V Sparu se zavedamo svoje odgovornosti pri skrbi za javno zdravje in spodbujanju
uravnoteženega življenjskega sloga. V skladu z našo vizijo skrbimo, da vam
na naših policah nudimo raznovrstne izdelke za vsak življenjski slog:

  • prehransko bogata živila,
  • izdelke brez gensko spremenjenih organizmov,
  • ekološko pridelano sadje in zelenjavo ter BIO izdelke,
  • izdelke z manjšo vsebnostjo soli in sladkorja,
  • inovativne in trendovske izdelke za dom in gospodinjstvo, ki pripomorejo k preprosti pripravi uravnoteženih obrokov.
Prehrana si naciolnalni portal

Prehrana in življenski slog sta ključna dejavnika, ki vplivata na posameznikovo dobro počutje. Skrb za pestro in uravnoteženo prehrano je pri tem bistvenega pomena, saj je potrebno z živili v telo vnesti ravno dovolj energije – toliko, kolikor je porabite za ohranjanje vitalnosti.

Portal urejata Inštitut za nutricionistko in Nacionalni inštitut za javno zdravje, financira pa ga Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije.

NASVET INŠTITUTA ZA NUTRICIONISTIKO:
Več o zdravem prehranjevanju in smernicah najdete na portalu www.prehrana.si.

SUPERŽIVILA

Superživila so živila, ki imajo še posebej ugodno prehransko sestavo, saj poskrbijo za dodaten vnos vitaminov, mineralov, nenasičenih maščob in drugih pomembnih hranil.

*PDV - priporočen dnevni vnos.

 

IZBERI BIO

BIO izdelki so pridelani na naraven način, brez uporabe umetnih dodatkov ali gensko spremenjenih organizmov, zato so dobri za vas in za okolje.

JOGURTI IN RASTLINSKI NAPITKI

Jogurti in rastlinski napitki so pogosto vir kalcija in različnih vitaminov. Kalcij je med drugim potreben za ohranjanje zdravih kosti in zob.

MEDITERANSKA PREHRANA

Mediteranska prehrana najbolj upošteva smernice pestrega in uravnoteženega načina prehranjevanja ter daje prednost nenasičenim maščobam iz rib in hladno stiskanih olj.

*DHK – dokozaheksaenojska kislina, EPK – eikozapentaenojska kislina

**PDV – priporočen dnevni vnos

 

OKREPITE IMUNSKI SISTEM

Z zdravim načinom življenja lahko podpremo svoj imunski sistem. Za podporo delovanju imunskega sistema je pomembna raznolika prehrana, bogata z nekaterimi vitamini in minerali. Vitamini A, D, C, B6, B12 in folna kislina ter minerali cink, železo, baker in selen imajo pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema in ohranjanju zdravja.

*PDV-priporočen dnevni vnos.

 

Članki Delo - 2023

Članki Delo - 2022

Dobro zame, članek DELO, projekt ZDRAVJE 2022 - Prehrana v športu
Prehrana v športu

Večina ljudi ne zna ustrezno podpreti presnovnih zahtev telesne vadbe z ustreznimi energijskimi vnosi.

Dobro zame, članek DELO - ZDRAVJE 2022, Izogibajmo se plastiki
Izogibajmo se plastiki

Odpadna plastika, predvsem tista za enkratno uporabo, škoduje ekosistemom in zdravju ljudi.

Korak do polic, članek DELO, Dobro zame
Korak do polic

Spar vlaga veliko truda v širitev mreže slovenskih pridelovalcev in predelovalcev hrane.

Redno prehranjevanje, članek DELO, Dobro zame
Redno prehranjevanje

Ena večjih prehranjevalnih težav je neprimerna razporeditev obrokov čez dan.

Članki Delo - ZDRAVJE 2020

Dobro zame, sladkor in sol
Sladkor in sol

Prvi pogoj za ohranjanje zdravja in dobrega počutja je – ob zadostnem gibanju in hidraciji – raznolika in uravnotežena prehrana.

V čakanju na cepivo, otroci jejo zdravo malico
V čakanju na cepivo

Jeseni bolj skrbimo za imunski sistem.

Modni hit v prehrani, zlato mleko
Modni hit v prehrani

Številna živila in njihove sestavine obljubljajo pomoč pri ohranjanju zdravja in upočasnjevanju staranja.

Eko bio Slovenija, zaboj sveže zelenjave
Eko/bio Slovenija

Kupci menijo, da je na trgu premalo (slovenskih) ekoloških živil.

Rastlinski napitki
Prehranska popestritev

Vse več ljudi uživa rastlinske napitke, tudi zaradi preobčutljivosti na mleko.

solata
Mediteranska prehrana

Sveža, bogata z nenasičenimi maščobami in vlakninami, začinjena z optimizmom, aktivnostjo.

Primerna higiena
Imunost, naš največji adut

Strokovnjaki se strinjajo: dokler ni cepiva in zdravil za covid-19, je naš edini adut močan imunski sistem.

Imunost in prehrana

Dovolj vitaminov in mineralov, ki krepijo našo odpornost, lahko zaužijemo z uravnoteženo prehrano.

Članki Delo - ZDRAVJE 2019

Sredozemska prehrana skupno kosilo
Sredozemska prehrana

Več kot le prehranski režim na osnovi oljčnega olja, svežega sadja in zelenjave, rib, oreškov, začimb in zelišč.

Bio/eko hrana

Oznako eko ali bio nosijo izdelki iz ekološke pridelave – Stroga pravila v celotnem procesu, od njive do krožnika.

Skupina ljudi fitnes
Prehrana po vadbi

Nadomestiti mora tekočino in elektrolite, dopolniti glikogenske zaloge, zgraditi mišice in okrepiti imunski sistem.

Zdrave maščobe, različna olja
Zdrave maščobe

Priporočljivo je uživanje nenasičenih maščob, trans maščobam pa se izogibajmo.

Vitamini in minerali
Vitamini in minerali

Vitamine in minerale vsebujejo tako rekoč vsa osnovna, nepredelana živila – zelenjava, sadje, olja, žita, meso in živalski produkti.

Prehrana v službi
Prehrana na delovnem mestu

Raziskave kažejo, da se aktivna delovna populacija Slovencev ne prehranjuje zdravo.

Sol v prehrani

S spremembo navad in pozornejšo izbiro pripravljenih živil lahko zmanjšamo tveganja zaradi povišanega krvnega tlaka.

Prehranska piramida

PRIMERNA HRANILNA SESTAVA OBROKOV

V vsakem obroku:

  • vključimo živila, bogata s prehranskimi vlakninami,
  • vključimo svežo zelenjavo in/ali sadje, ki sta vir mnogih vitaminov in mineralov,
  • dodajmo beljakovinska živila z manj maščobe (npr. pusto meso in stročnice),
  • omejimo nasičene maščobe živalskega izvora,
  • zagotovimo pretežno sestavljene ogljikove hidrate,
  • močno omejimo enostavne ogljikove hidrate (sladkorje),
  • pijmo dovolj tekočine (naravne ali mineralne vode) – pred ali po obroku,
  • ne pozabite na dovolj gibanja.
 

Uravnotežena prehrana za zdrav način življenja

Pri uravnoteženem prehranjevanju je pomembno uživanje raznolikih živil, med katerimi prevladujejo zelenjava, sadje, žita, krompir, riž in testenine v kombinaciji s kakovostnimi viri beljakovin, npr. stročnicami, manj mastnimi ribami oz. pustim mesom.
 
Prehranska piramida, povzeta po Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ),
nam ponazarja količino in vrsto živil za zadostitev dnevnim potrebam po hranilih in energiji.
NAVIJAJ IN ZADENI

Igraj nogometno igrico in zadeni super S BUDGET navijaški paket, vključno s SPAR darilno kartico v vrednosti 50 €. Naj se vroče navijaško poletje prične!

Igraj >>